ΤΑΧΙ: Ένας ολόκληρος κλάδος προς κατάργηση & ένα βήμα πριν την κατάργηση του ΙΧ | Ατζέντα 21

Τ

Πρώτα ξεκίνησε με εφαρμογές για να βρίσκεις εύκολα ταξί. Στη συνέχεια λανσάρονται τα ταξί χωρίς οδηγό. Το επόμενο βήμα είναι η κατάργηση του ΙΧ και η Ατζέντα 21 ολοκληρώθηκε.

Θυμάσαι που σου έλεγα ότι η Ατζέντα 21 θέλει να καταργήσει τη χρήση των ΙΧ και μ’ έλεγες συνωμοσιολόγα; Να λοιπόν πως θα γίνει και θα είσαι και πολύ χαρούμενος με αυτό:

Το κόλπο ξεκίνησε με τις “έξυπνες” και “καινοτόμες” εφαρμογές, η αγαπημένη “βιώσιμη ανάπτυξη” της Ατζέντας 21

Uber
Uber – Über alles!

Προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις και συζητήσεις για τις αλλαγές που θα φέρνουν, πρώτα ενφανίστηκαν οι εφαρμογές στο μοντέλο μετακίνησης με ταξί Taxibeat, Taxiplon και Super Taxi. Στη συνέχεια έσκασε μύτη και η αμερικανική Uber στην Αθήνα η οποία ανακοίνωσε και επίσημα συνεργασία με επαγγελματίες οδηγούς.

Ο κλάδος του ταξί έχει καταλάβει ότι τα ψωμιά τους τελειώνουν και σύντομα θα βρεθούν να προστίθενται στη μεγάλη λίστα των ανέργων. Σαν χθες η απελευθέρωση της άδειας του ταξί που τότε φάνταζε εφιάλτης, τώρα ωχριά μπροστά στον κίνδυνο η απειλή να μην είναι ένας άλλος συνάδελφος, αλλά το ρομποτικό ταξί.

Θυμάστε το τρανό επιχείρημα της απελευθέρωσης του κλάδου; “Θα ανοίξει το επάγγελμα και θα δημιουργηθούν ευκαιρίες και για ανέργους να βρουν δουλειά”.

Άνοιξε λοιπόν και δημιουργείται τρανή ευκαιρία για τις αμερικάνικες και ισραηλινές εταιρίες εφαρμογών και ρομποτικής μεταφοράς.

του Θύμιου Λυμπερόπουλου, προέδρου της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α

Οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στον κλάδο των ταξί, είναι τέτοιες, που μας αναγκάζουν να πάρουμε άμεσα μέτρα προστασίας της δουλειάς μας. Σε όλο τον κόσμο, οι ταξιτζήδες βρίσκονται σε θέση μάχης και προσπαθούν να προστατέψουν το επάγγελμά τους από την καταιγίδα της uber και παρόμοιων εταιριών. Με σύμμαχο τη νομοθεσία και τις δικαστικές αρχές προσπαθούν να περιορίσουν τη ζημιά και να βάλουν υγιείς και σταθερές βάσεις για το μέλλον.

Πόσοι, άραγε, είναι οι ταξιτζήδες σε όλον τον κόσμο, που θα χάσουν τη δουλειά τους και πόσοι οι εργαζόμενοι αυτών των “καινοτόμων επιχειρήσεων βιώσιμης ανάπτυξης” που ΕΠΊΣΗΣ τάζουν θέσεις εργασίας; 10.000/1;  – 100.000/1; – 1.000.000/; Ή και πολλοί περισσότεροι;

Από το 2012 που λανσάρισε η Uber την εταιρία με τα αυτοκίνητα προς ναύλωση ή τα “μοιρασμένα” κόμιστρα των ταξί, μέσα σε 2 χρόνια πέρασε μάνι-μάνι και στα ρομποτικά ταξί.

Η πολυσυζητημένη εταιρεία Uber δίνει την προοπτική για τη λειτουργία των ταξί χωρίς οδηγό, ξεκινώντας επίσημα τις έρευνες στο κέντρο που δημιούργησε στο Πίτσμπουργκ.

Η Uber ιδρύθηκε το 2009 στις ΗΠΑ και άρχισε να λειτουργεί στο Σαν Φρανσίσκο το 2010. Αρχικά, δραστηριοποιήθηκε στις μετακινήσεις με λιμουζίνα και στη συνέχεια στον κλάδο των «διαμοιρασμένων διαδρομών» μεταξύ χρηστών.

Σήμερα, η αμερικανική εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες μεταφορές UberX σε 50 πόλεις. Με τη χρήση του smartphone του μπορεί κάποιος να μισθώσει είτε ένα συμβατικό ταξί, είτε ένα ιδιωτικό όχημα με μη επαγγελματία οδηγό.

Η δημιουργία κέντρου ερευνών στο Πίτσμπουργκ θα βοηθήσει την εταιρεία στην ανάπτυξη τεχνολογίας ρομποτικών οχημάτων. 

Στελέχη της Uber έχουν επιστρατεύσει περισσότερους από 50 επιστήμονες ρομποτικής από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, που έχουν ασχοληθεί με το ρομποτικό όχημα Mars Rover της NASA. 

Τη χρηματοδότηση του νέου φιλόδοξου project της Uber, θα αναλάβει αποκλειστικά η ίδια η εταιρεία, η αξία της οποίας εκτιμάται ότι φτάνει τα 40 δισ. δολάρια.

Πηγή: skai.gr

Έρχονται τα «τάξιμποτ»

google-taxiΣύμφωνα με μελέτη, τα αυτόνομα ταξί θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν μελλοντικά το 90% της κυκλοφορίας των οχημάτων στις μεγάλες πόλεις

Οι μποτιλιαρισμένοι δρόμοι ανήκουν στο παρελθόν. Σύμφωνα με νέα μελέτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης στο Παρίσι, τα αυτόνομα ταξί που θα προσφέρουν τη δυνατότητα σε πελάτες να μοιράζονται τη διαδρομή τους με άλλους θα μπορούσαν να λύσουν μια για πάντα τον «πονοκέφαλο» της κυκλοφοριακής συμφόρησης στις μεγάλες πόλεις.

Στο πλαίσιο της μελέτης, στην οποία χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία γύρω από την κίνηση στους δρόμους της Λισαβόνας, στην Πορτογαλία, φάνηκε ότι τα λεγόμενα «τάξιμποτ» θα μπορούσαν να περιορίσουν το κυκλοφοριακό κομφούζιο ως και κατά 90%. Τα νέα ευρήματα έρχονται τη στιγμή που μια σειρά από εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Google και Uber, ετοιμάζουν μια στρατιά από αυτόνομα ταξί, τα οποία υπόσχονται την εξυπηρέτηση του κοινού σε χαμηλό κόστος. […] Επιπλέον, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι πέρα από τη χαλαρή κυκλοφορία στους δρόμους, η αντικατάσταση των ιδιωτικών οχημάτων με ρομποτικά αυτόνομα οχήματα θα οδηγήσει στην απελευθέρωση πολύτιμης γης στο κέντρο της πόλης, η οποία χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης. Γεγονός που, στην περίπτωση της Λισαβόνας, μεταφράζεται στην απελευθέρωση έκτασης αντίστοιχης με περίπου 200 γήπεδα ποδοσφαίρου.

Πριν από περίπου έναν χρόνο η εταιρεία Uber, που προσφέρει υπηρεσίες μεταφορών με βάση τις οποίες οι επιβάτες μοιράζονται την ίδια κούρσα, είχε ανακοινώσει ότι ετοιμαζόταν να αντικαταστήσει τους οδηγούς της με αυτόνομα οχήματα.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθύνοντος συμβούλου Τράβις Κάλανικ μάλιστα η εν λόγω τεχνολογία θα έριχνε σημαντικά το κόστος, γεγονός που θα μπορούσε να μεταφερθεί με τη σειρά του στους επιβάτες υπό μορφή έκπτωσης ως προς την τιμή της υπηρεσίας. Και ενώ η Google είχε αρχικά εμφανισθεί τον Αύγουστο του 2013 ως ένθερμος υποστηρικτής των υπηρεσιών της Uber, ενισχύοντας μάλιστα το κεφάλαιο της εταιρείας με 258 εκατ. δολάρια, τελικά ο αμερικανικός κολοσσός μάλλον προσανατολίζεται στο να ξεκινήσει τον δικό του στόλο αυτόνομων ταξί.

Ανώνυμη πηγή εκμυστηρεύτηκε στο ειδησεογραφικό δίκτυο Bloomberg ότι σύντομα η εταιρεία πρόκειται να ξεκινήσει μια υπηρεσία ταξί και μάλιστα χωρίς… οδηγούς!

Για την υλοποίηση των παραπάνω σχεδίων ωστόσο εκκρεμούν οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις. Σε πρώτη φάση, όπως όλα δείχνουν, τα αυτόνομα οχήματα αναμένεται να διατεθούν σε μικρότερους και πιο περιορισμένους χώρους όπως π.χ. οι χώροι των αεροδρομίων και των μεγάλων πανεπιστημιακών μονάδων.

Εντός του 2015 αναμένεται να ξεκινήσουν πιλοτικά προγράμματα αυτόνομων οχημάτων σε 10 αμερικανικές πόλεις, με πρώτη την Τάμπα, στη Φλόριδα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να σημαίνει την εμφάνιση των «ρομποτικών» οχημάτων στους δρόμους ως και σε 30 αμερικανικές πόλεις ως το 2017. 

πηγή: Το Βήμα

Η ιδέα της ίδρυσης της Uber είναι του εβραιο-αμερικάνου Travis Kalanick και “του ήρθε” όταν μια μέρα ήταν στο Παρίσι κι έψαχνε για ταξί. Ναι… Τώρα χάρις σε αυτή την “ιδέα” ένας ολόκληρος κλάδος μέχρι το 2020 θα ψάχνει πως να ταΐσει τα παιδιά του. Uber Über alles!

Η κρυφή ατζέντα της Ατζέντα 21

Το International Transport Forum -του οποίου μέλος είναι και η Ελλάδα- πλέκει το εγκώμιο στις ρομποτικές μετακινήσεις. Πίσω του κρύβεται η Ατζέντα 21. Όχι και πολύ, γιατί οι λέξεις κλειδιά “βιώσιμη ανάπτυξη” και “περιβαλλοντική βιωσιμότητα” την προδίδουν εύκολα.

Αυτόνομα ταξί, μοιρασμένα κόμιστρα και διαδρομές, ολόκληρος στόλος στην υπηρεσία των πολιτών κλπ και καλωσήρθατε στην επίσημη κατάργηση του ΙΧ που θα γίνει και καλοδεχούμενη, αφού το κόστος καυσίμων, τελών, σέρβις-ανταλλακτικών κλπ ολοένα και θα ανεβαίνει.

[pullquote]

Καλωσήρθατε και στο επόμενο βήμα της Οργουελικής εποχής, καθώς τα πάντα θα γίνονται με κάρτες, κινητά και συγκεκριμένες διαδρομές.  [/pullquote]

Καλωσήρθατε και στο επόμενο βήμα της Οργουελικής εποχής, καθώς τα πάντα θα γίνονται με κάρτες, κινητά και συγκεκριμένες διαδρομές.

Το άλλο μοντέλο μετακίνησης που προωθεί η Α21 είναι το ποδήλατο. “Σίγουρο και ασφαλές” γιατί μπορείς να κάνεις τις μετακινήσεις σου σε περιορισμένο χώρο. Το ποδήλατο και οι ποδαλατόδρομοι και τα ποδήλατα προς ενοικίαση – είναι ένα από τα κύρια σημεία που τονίζει η Τοπική Ατζέντα 21 ότι πρέπει να εφαρμόσουν οι κατά τόπους Δήμοι και Περιφέρειες.
Το απόλυτα γελοίο της υπόθεσης, είναι ότι κάποιοι, ακόμα και τη στιγμή που θα πετούν τα κλειδιά του ΙΧ και θα το αποποιούνται δια παντός, θα θεωρούν ότι η Ατζέντα 21 είναι βλακώδεις θεωρίες συνωμοσίας του Λιακόπουλου. Κι αυτό, γιατί ΚΑΝΈΝΑΣ πολιτικός, από την άκρα δεξιά μέχρι την άκρα αριστερά δεν “έκανε τον κόπο” να του μιλήσει για αυτήν και πόσο καθημερινά εφαρμόζεται στη ζωή μας, ούτε καν να του πει ότι ΌΛΑ όσα συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, είναι το αποτέλεσμα της Ατζέντας 21. Και είναι ταυτόσημη της απο-ανάπτυξης και της δημιουργίας νέων θέσεων… στη λίστα των ανέργων!

Σχετικά με την AllNewz

AllNewz

Υπεύθυνη σύνταξης - Γιάννα Μυράτ:
Μουσικός, συγγραφέας, αναλύτρια, ακτιβίστρια

Add comment

By AllNewz

Ακολουθήστε μας!

AllNewz – κύριο ιστολόγιο

Πρόσφατα στο ΝΕΑ AllNewz

Βρείτε μας στο facebook

Αθώωση της συντάκτριας της AllNewz για “διασπορά ψευδών ειδήσεων”

Σύνταξη