Ο πρόεδρος του ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ Ευάγγελος Μπεκιάρης στη συνέντευξη που έδωσε σε δημοσιογράφο του TV 100 στην εκπομπή “Τα πέριξ’’ ανέπτυξε τον σχεδιασμό του Ινστιτούτου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και τις βέλτιστες πρακτικές.

γράφει η Άννα Σεμερτζίδου – Μπαλούμη

Το πρώτο που πρέπει να γίνει, όπως εξήγησε, είναι να έρθουν σε συνεννόηση με τους δήμους, για να κατασκευαστεί ένα σιδηροδρομικό δίκτυο στα δυτικά της Θεσσαλονίκης, που θα έχει αφετηρία το λιμάνι του ΟΛΘ και θα διασχίζει δυτικά την πόλη. Αυτό θα εξυπηρετήσει το νέο επενδυτή του λιμανιού, ώστε να μπορεί με τρένα να εξάγει τα εμπορευματοκιβώτια. Αυτός ο σχεδιασμός εντάσσεται στο πλάνο ‘’Ο νέος δρόμος του μεταξιού ‘’ της Κίνας και άλλων συνεργατών της. Τα έξοδα θα δοθούν από το δημόσιο και από ευρωπαϊκά προγράμματα. Για να γλυκάνει αυτό που είπε, μίλησε και για τους κατοίκους, που θα έχουν όφελος από τη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής. Τι όφελος θα έχουν, είναι κάτι αόριστο. Θα κουνάνε μαντήλια, μάλλον, βλέποντας να περνούν τρένα παίρνοντας μαζί τους την Ελληνική Ανάπτυξη.

Άλλο θέμα που ανέφερε και που έχει τρομερό ενδιαφέρον, ήταν η διάδοση και στους θαλάσσιους δρόμους της οικονομίας ‘’διαμοιρασμού’’, Sharing economy. Είναι η βάση της Βιώσιμης Ανάπτυξης, καθώς όλοι πλέον γίναμε φτωχοί  και μόνο η μοιρασιά των αγαθών θα μας σώσει. Με τη βοήθεια τηλεματικών συστημάτων , τα οποία θα είναι έτοιμα σε ενάμισι χρόνο περίπου και τα οποία θα βοηθήσουν και την κρουαζιέρα, θα γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι για τα θαλάσσια δρομολόγια , πότε φτάνει ένα πλοίο σε ένα λιμάνι. Θα επικοινωνούν με εφαρμογές στα έξυπνα κινητά με τους οδηγούς των πλοίων,τα οποία μπορεί να είναι  ιδιωτών που τυχαίνει να ταξιδεύουν. Μια που θα πάνε σε κάποιο νησί ή σε κάποιο λιμάνι, γιατί να μην πάρουν και κάποια άτομα μαζί τους, αν έχουν τον ίδιο προορισμό. Αυτό είναι το αντίστοιχο του διαμοιρασμού ενός ιδιωτικού αυτοκινήτου. Πάει κάποιος ταξίδι, γιατί να μην πάρει μαζί του μια οικογένεια π.χ.  που επισκέπτεται το ίδιο μέρος. Με τον τρόπο αυτό, καταργούνται πλείστα δρομολόγια πλοίων της γραμμής, πολλά λεωφορεία του ΚΤΕΛ, πολλά ταξί.

Αναρωτιέται κανείς πόσο βολική είναι η καθολική σχεδόν πτώχευση του πληθυσμού. Περνάει τόσο ωραία και γλυκά η ιδέα της Βιώσιμης ανάπτυξης. Ακούγεται σαν κάτι παρήγορο. Μας κάνει να ξεχνάμε, όμως,  πως για να γίνουν όλα αυτά, θα προηγηθεί η απώλεια της δικής μας ιδιοκτησίας. Έχουμε αυτοκίνητο; Μπορούμε να το συντηρήσουμε; Μπορούμε να πληρώνουμε τα διόδια που πληθύνονται ραγδαία; Συμπεραίνουμε πως το ίδιο σενάριο του διαμοιρασμού θα επεκταθεί και στα σπίτια και στη γη , που σε λίγο δε θα έχουμε στην κατοχή μας.

Μίλησε, επίσης, και για το μεγάλο συνέδριο που ετοιμάζει το ΙΜΕΤ- ΕΚΕΤΑ το Σεπτέμβριο του 2017 , στο οποίο θα παρευρεθούν επιστήμονες των μεταφορών από όλο τον κόσμο. Θα το οργανώσουν μαζί με το Σύλλογο των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Θέλουν να παρουσιάσουν τα επιτεύγματα του Ινστιτούτου στις βιώσιμες μεταφορές , δηλαδή στις ηλεκτρονικές. Όταν λέμε ‘’βιωσιμότητα ‘’ εννοούμε πως πρέπει η ενέργεια που καταναλώνεται να προέρχεται είτε από ΑΠΕ είτε από ηλεκτρονικά ασύρματα δίκτυα, γιατί αυτού του είδους η ενέργεια δεν επιβαρύνει το περιβάλλον με αέρια του θερμοκηπίου , όπως η ΔΕΗ π.χ., που καίει ρυπογόνο ( αλλά φτηνό ) λιγνίτη. Αντί να βάλουν φίλτρα στην παραγωγή λιγνίτη, θα φέρουν τις πανάκριβες ΑΠΕ και ποιος μας σώζει στο χάλι που είμαστε. Μεταξύ αυτών πρωτοστατεί η φοβερά πιο ρυπογόνα καύση των σκουπιδιών, που παράγει  αέριο διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή αέριο του θερμοκηπίου, κάτι που μας δείχνει πως η βιώσιμη ανάπτυξη είναι απλά business νέου τύπου.

Στο συνέδριο θα βρίσκονται πάνω από εκατό σύνεδροι. Θα παρουσιάσουν τους αυτοματισμούς στα  αυτοκίνητα, τα οποία θα κινούνται με ηλεκτρονική ενέργεια,  χωρίς οδηγό !!! Θα λύσουμε έτσι το κυκλοφοριακό πρόβλημα, είπε. Όπως έκαναν στα Τρίκαλα. Όταν λέμε αυτοκίνητα, συμπεριλαμβάνονται τα λεωφορεία, τα μικρά αυτοκίνητα, τα φορτηγά. Βεβαίως, θα χαθούν πολλές θέσεις εργασίας, όπως παραδέχτηκε μόνος του, γιατί η δημοσιογράφος δε ρωτούσε τίποτε ενοχλητικό, αντίθετα έλεγε πόσο ωραία ακούγονται όλα αυτά, αλλά θα υπάρξουν και οφέλη. Θα έχουμε ισότητα!!! Θα μπορεί ακόμη και μια γυναίκα να διαθέτει ένα φορτηγό, για να κάνει μεταφορές. Θα δημιουργηθεί και νέες θέσεις εργασίας. Αυτή θα είναι των λίγων εκείνων που θα διαχειρίζονται τους υπολογιστές. Φοβερή ανάπτυξη !!! Η συμπαθής ομάδα των εργαζομένων στα ταξί θα αποτελέσει παρελθόν εντός 10-15 χρόνων.

Άρα, προειδοποιούμε να μην τολμήσει κάποιος να αγοράσει ταξί ή να γίνει οδηγός. Το επάγγελμα θα το σβήσουν οι αυτοματισμοί.

Εκτός από τα αυτόματα μέσα μεταφοράς, θα υπάρξει και αντικατάσταση των μεταφορέων παντός είδους, κοινώς των ντελιβεράδων και των ταχυδρόμων, όπως μας πληροφόρησε ο κ. Ευάγγελος Μπεκιάρης. Θα αντικατασταθούν από drones, από έξυπνες ασύρματες ιπτάμενες συσκευές που θα εκτελούν μεταφορές δεμάτων, επιστολών και πακέτων εστίασης. Κάποιοι λίγοι εργαζόμενοι θα υπάρχουν, για να τις κατευθύνουν και να τις ελέγχουν. Δηλαδή, νέες θέσεις εργασίας πάλι.

Ένα πρόγραμμα, που τους όρισε η Ε.Ε. να πραγματοποιήσουν, θα είναι να  αξιολογήσουν και να δούνε ποιες δουλειές θα χαθούν μέχρι το 2022, εξαιτίας της εισόδου στο στίβο της εργασίας των αυτοματισμών.

Αυτά είπε τη Πέμπτη 23 Μαρτίου ο κ. Μπεκιάρης. Θεωρώ πως είναι πολύ βασικό να γνωρίζουμε προς ποια κατεύθυνση πάει η ‘’ανάπτυξη’’ και για ποιο λόγο καταργούνται θέσεις εργασίας. Για να αντικατασταθούν από τις ανέξοδες των αυτοματισμών. Προσθέτουμε εδώ και την είδηση πως πέντε ακριτικά νησιά, Σύμη, Σίφνος, Αμοργός, Κάσος και Οινούσες, θα πάψουν πλέον να αισθάνονται ανασφάλεια (!!!) που έμειναν χωρίς καρδιολόγους, γιατί με την ενεργοποίηση του Εθνικού Δικτύου Τηλεϊατρικής θα συνδεθούν με την Καρδιολογική Κλινική του Θριάσιου Νοσοκομείου, από όπου θα γίνονται οι διαγνώσεις και θα δίνονται οι οδηγίες, χάρη στα έξυπνα συστήματα των υπολογιστών. Αν κάποια στιγμή κοπεί το ρεύμα ή χαλάσει το μηχάνημα επικοινωνίας, ο Θεός ας βάλει το χέρι του.

Ό,τι κλείνει ή καταργείται, θα αντικαθίσταται από αυτοματισμούς. Ό,τι  αγαθό θα μας στερήσουν από δω και πέρα, θα το ξαναβρούμε στην οικονομία του διαμοιρασμού.

Μοιράστε στους φίλους σας το άρθρο μας :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •