Τα πολλά μίλια με αεροπλάνο μπορεί να είναι καλά για το “status” σας, αλλά δεν είναι τόσο καλά για την υγεία σας.

Αυτό αναφέρει άρθρο του nypost.com , επικαλούμενο μελέτη που δημοσιεύτηκε στο World Health Organization’s journal Public Health Panorama.
Υπάρχει μια σαφής σύνδεση μεταξύ της έκθεσης στον αέρα που έχει μολυνθεί από το λάδι κινητήρα και άλλα υγρά αεροσκαφών – κάτι που αναπνέετε όταν ταξιδεύετε σε αεροπλάνο – και μια ποικιλία προβλημάτων υγείας, σύμφωνα τη μελέτη.
Αυτά περιλαμβάνουν πονοκεφάλους, ζάλη, προβλήματα αναπνοής και όρασης, απώλεια ακοής, καρδιαγγειακές παθήσεις και άλλα συμπτώματα. “Ακόμα και τα χαμηλά επίπεδα αέρα που έχουν μολυνθεί από αυτό το πολύπλοκο μείγμα μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στην επένδυση του πνεύμονα και πιθανώς να κάνουν ένα άτομο πιο ευάλωτο σε πνευμονικές παθήσεις”, λέει ο Δρ Robert Huizenga, εσωτερικός και αναπληρωτής καθηγητής κλινικής ιατρικής στο UCLA.
Και, σύμφωνα με το Live Science, επίσης ο κίνδυνος να κρυώσετε είναι 100 φορές υψηλότερος όταν πετάτε. Πόσο κακός είναι ο αέρας εκεί πάνω; Ο Vyvyan Howard, καθηγητής παθολογίας και τοξικολογίας στο Πανεπιστήμιο του Ulster αναφέρεται στην έκθεση, λέγοντας: “Γνωρίζουμε από ένα μεγάλο σύνολο τοξικολογικών επιστημονικών στοιχείων ότι ένα τέτοιο μοντέλο έκθεσης μπορεί να προκαλέσει βλάβη και, κατά τη γνώμη μου, εξηγεί γιατί τα πληρώματα αεροσκαφών είναι πιο ευαίσθητα από τον μέσο όρο στη σχετιζόμενη ασθένεια”.
Και δεν είναι μόνο πιλότοι και αεροσυνοδικοί που μπορεί να αρρωσταίνουν από τον αέρα: Όσοι πετούν συχνά με αεροπλάνα είναι επίσης ευάλωτοι. Όποιος πετάει περισσότερο από μερικές φορές το χρόνο και εκτίθεται επανειλημμένα στις τοξίνες κινδυνεύει να υποφέρει από μπαράζ πιθανών ασθενειών.
Ο Huizenga τονίζει ακόμα ότι οι συχνοί ταξιδιώτες είναι επίσης επιρρεπείς σε αϋπνία, προβλήματα τραχηλικού δίσκου, θρόμβους αίματος χαμηλότερου άκρου και ορθοπεδικά προβλήματα ώμων και αγκώνων από την ανύψωση των αποσκευών μέσα και έξω από τα αεροσκάφη.
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους η 31χρονη Danielle Buxbaum εγκατέλειψε τη δουλειά της ως αεροσυνοδός της Virgin America. “Μετά από τέσσερα χρόνια, βρήκα ότι είμαι αεροσυνοδός για να αποστραγγίζομαι σωματικά και συναισθηματικά. Ανησυχούσα για τον ανακυκλωμένο αέρα που ανέπνεα και είχα μολύνσεις των αυτιών συνεχώς “, λέει η Buxbaum.
Άλλοι – όπως ο πιλότος ιδιωτικών τζετ, Robert Henry, ο οποίος ξοδεύει μέχρι και 45 ώρες το μήνα, δεν ανησυχεί. “Η ηλιακή ακτινοβολία, ο κιρκαδικός ρυθμός, η κόπωση, η διατροφή και η άσκηση αποτελούν τις έγνοιες μου για την υγεία. Τα θέματα του αέρα δεν έτυχαν ιδιαίτερης προσοχής στα ιδιωτικά τζετ αεροπλάνα, κατά την άποψή μου”, λέει.
Και τελειώνοντας, ο Huizenga λέει ότι “οι συχνές πτήσεις πρέπει να απαιτούν καθαρότερη ποιότητα αέρα από αυτή που μπορεί να παρασχεθεί από τον αδιήθητο αέρα που τροφοδοτείται στις καμπίνες μέσω του συμπιεστή του κινητήρα”.
Αλήθεια… Πόσο κακός είναι ο αέρας εκεί πάνω;” Θα ‘λεγα ότι η ερώτηση είναι ενός εκατομμυρίου, αλλά η απάντηση μάλλον και κοστίζει περισσότερα, όταν περιέχει “επίμονες ουρές” γεμάτες αλουμίνιο, στρόντιο, βάριο και ποιος ξέρει τι άλλα καλούδια, σε σχεδόν παγκόσμια κλίμακα!
Μοιράστε στους φίλους σας το άρθρο μας :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •